اعتراضات سراسری در هند | تجاوز و قتل یک پزشک زن باعث لغو خدمات درمانی شد-راهبرد معاصر

اعتراضات سراسری در هند | تجاوز و قتل یک پزشک زن باعث لغو خدمات درمانی شد

در پی تجاوز و قتل یک پزشک کارآموز زن در کلکته، انجمن پزشکان هند (IMA) به نشانه اعتراض به این موضوع، خدمات درمانی را به مدت ۲۴ ساعت در سراسر کشور لغو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۷۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیش از یک میلیون پزشک با شرکت در تظاهرات امروز، ارائه خدمات درمانی را در این کشور متوقف کردند. گفته می‌شود که بیمارستان‌ها برای ارایه خدمات درمانی به موارد اضطراری تحت فشار قرار دارند و بسیاری از کلینیک‌ها نیز تعطیل شده‌اند.

تجاوز و قتل پزشک کارآموز ۳۱ ساله در یک مرکز پزشکی در کلکته هند، موجی از اعتراضات گسترده را در میان پزشکان این کشور به دنبال داشت. معترضان این موضوع را یادآور تجاوز و قتل دانشجوی ۲۳ ساله در دهلی نو در ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ شمسی) می‌دانند.

نیتیاناد رای وزیر امور داخلی هند، از ماماتا بانرجی وزیر ارشد بنگال غربی، به دلیل ایجاد هرج‌ومرج و تلاش برای منحرف کردن توجه از این پرونده با برچسب «خودکشی»، انتقاد کرد.

وی در گفتگو با خبرگزاری (ANI) هند اظهار داشت: معترضان همان‌هایی هستند که مسوول حفظ نظم و قانون این کشورند، این نشان می‌دهد که ماماتا بانرجی در تلاش برای ایجاد یک وضعیت آشفته است. تلاش‌های دولت وی برای منحرف کردن افکار عمومی از این پرونده با اعلام خودکشی به جای قتل، عمیقا نگران‌کننده است.

در همین حال، با تشدید اعتراضات در محوطه بیمارستان کلکته در شب ۷۸مین سالگرد استقلال هند، ماماتا بانرجی حزب کمونیست هند (مارکسیست) و حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) را مسوول این حادثه دانست و از اداره مرکزی تحقیقات هند درخواست کرد تا تحقیقات در این موضوع را تسریع بخشد.

پس از این اتفاق، شهزاد پوناوالا، رهبر حزب بهاراتیا جاناتا در کلکته، با انتقاد از بانرجی تاکید کرد که تصمیم دادگاه عالی کلکته برای انتقال تحقیقات به اداره مرکزی، نشان‌دهنده عدم اعتماد وی به دولت و پلیس ایالتی هند است.

وی از بانرجی درخواست کرد تا ضمن قبول مسوولیت این اتفاق، از سمت خود استعفا دهد و مدعی شد که بانرجی دیگر صلاحیت اخلاقی یا قانونی برای فعالیت به عنوان وزیر ارشد را ندارد. / ایرنا

کلمات کلیدی: تجاوز قتل هند
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده